VLAM, Evoke & Bruegel
Naar aanleiding van het Bruegeljaar wilde VLAM de gekende Vlaaien in de kijker zetten. Maar hoe precies? De VLAM schreef een pitch uit voor verschillende pr-agentschappen. Evoke won de pitch met de beste aanpak en zorgde voor heel wat aandacht via pers, social media en de eigen kanalen van VLAM.
VLAM staat voor het Vlaams Centrum voor Agro-en Visserij marketing. De organisatie schreef in februari verschillende agentschappen aan om een aanpak voor te stellen rond het Bruegeljaar en de vlaaien, de gekende streekproducten uit o.a. Lier, Aalst en Limburg. Evoke wist de jury te overtuigen met een originele aanpak die voor de nodige aandacht zou zorgen via pers, social media en de eigen communicatiekanalen van VLAM.
Voor we van start gingen, ontwikkelden we een logo met aangepaste huisstijl voor de campagne.
Organisatie rondetafel
Samen met VLAM gingen we op zoek naar het originele recept van de vlaaien die op één van de schilderijen van Bruegel te zien waren. Zouden deze vlaaien volgens het Lierse, Aalsterse of Limburgse recept zijn gemaakt? We startten in maart met een rondetafel waarbij we enkele experts samenbrachten. Zij zouden moeten uitmaken of het Aalsters Vlaaike, het Liers Vlaaike of de Limburgse Bakkemoezenvlaai, dé vlaaien van Bruegel waren. De uitkomst van de rondetafel zou bekendgemaakt worden tijdens een persconferentie in mei. Een eerste persbericht werd verstuurd over de organisatie van de rondetafel en zorgde meteen voor aandacht in o.a. Het Nieuwsblad en Het Laatste Nieuws.
Social media en blogs
Om de periode tussen maart en mei te overbruggen, richtten we ons richting social media. Om de link te leggen naar de huidige traditie vanchet vlaaienbakken, gingen we langs bij 5 fervente bakkers die nog steeds vlaaien bakken volgens hun eigen familierecept. De filmpjes werden vergezeld door een blog en werden gepost op Facebook en op de website van VLAM.
Persconferentie
In mei vond dan de persconferentie plaats in de Aalsterse bibliotheek Utopia. In het bijzijn van o.a. VRT NWS, Radio 2, Het Laatste Nieuws, Het Nieuwsblad en TV Oost werden de bevindingen van de rondetafel onthuld. VLAM kon terublikken op een zéér geslaagde pr-actie die voor heel wat aandacht zorgde voor de vlaaien gedurende drie maanden over verschillende kanalen. Opdracht volbracht!
Netatmo en Evoke
Na een volledig digitaal pitchproces koos Netatmo voor Evoke. Netatmo is een Franse leverancier van gebruiksvriendelijke smart home-oplossingen die bijdragen aan een veiliger en comfortabeler huis.
Fourcast for Education en Evoke
Fourcast for Education helpt scholen om ICT en media zinvol en pedagogisch in te zetten en de stap naar digitalisering te nemen. Om hun naamsbekendheid op de Belgische markt te vergroten, kiezen ze voor Evoke.
Uman.ai in the picture
De Gentste start-up uman.ai heeft net een kapitaalronde van een half miljoen euro achter de rug. Ze rekenden op Evoke om dit wereldkundig te maken via de pers.
VINCI Energies Belgium
VINCI Energies Belgium bestaat uit meer dan 50 NV's in België. Bekende namen zijn o.a. Cegelec, Actemium en IZEN. Om ook de naam van VINCI Energies Belgium te zien verschijnen in de pers, doet het bedrijf een beroep op de expertise van Evoke.
LynxCare kiest Evoke
LynxCare is een Belgische scale-up die zich richt op ‘value based healthcare’. Het team bestaat uit professionele zorgverleners enerzijds en datawetenschappers anderzijds.
PR voor databotpioniers
Teroco is een start-up uit Herentals en wil zich op de kaart zetten in België als databotpionier. Om op de radar van Belgische journalisten en het Belgische zakelijke publiek te geraken, doen ze een beroep op de pr-expertise van Evoke.
ML6 gaat voor Evoke
ML6 is een jong Gents bedrijf dat zich specialiseert in Artificial Intelligence en Machine Learning. Na een eerste succesvolle samenwerking einde 2018, besloot ML6 om op vaste maandelijkse basis gebruik te maken van de pr-expertise van Evoke.
Beethovenjaar 2020
In 2020 is het precies 250 jaar geleden dat Beethoven werd geboren. Beethovenspecialist Jan Caeyers en Le Concert Olympique rekenen op Evoke voor maximale persaandacht.
Cranium in de pers
Cranium is een snelgroeiend Belgisch bedrijf met specialisatie in privacy en security. Het bedrijf doet een beroep op Evoke om via pr meer naamsbekendheid te verkrijgen in de Benelux.
imec.istart en Evoke
Evoke kondigt aan dat het pr-partner wordt binnen imec.istart, het businessacceleratorprogramma van imec.
My-Trucks gaat internationaal
My-Trucks werd opgericht in 2012 door drie ondernemers die actief waren in de distributie-, bank-, en verzekeringssector. In het eerste jaar werden er 22 vrachtwagens aan de man gebracht. Zeven jaar later mochten ze de sleutel overhandigen van hun 1000ste vrachtwagen. Om dit nieuws kenbaar te maken in de Benelux en Frankrijk, nam het bedrijf uit Lievegem contact op met Evoke.
WDP rekent op Evoke
Het beursgenoteerde WDP zocht een pr-partner voor zijn financiële communicatie in Roemenië. Dankzij de verschillende internationale netwerken waar Evoke toe behoort, vonden we snel de juiste partner ter plaatse.
Influencers voor Cellularline
Cellularline is Europees markleider in de ontwikkeling van accessoires voor tablets en smartphones. Zij kiezen al twee jaar voor Evoke om de relaties met pers en influencers te onderhouden. We doen dit samen met onze Nederlandse partner En Serio.
Podcast voor sales coach
Jan Roel van Rhee is één van de beste Sales Coaches van Vlaanderen. Hij doet een beroep op Evoke op meer naamsbekendheid op te bouwen. We doen dit d.m.v. perscommunicatie, content marketing en ... podcasts.
ML6 en Saroléa
Saroléa en het Gentse ML6, gespecialiseerd in machine learning en artificiële intelligentie, zorgden voor een primeur in de motorwereld. De MANX7, het nieuwste volelektrische model van het vintage motormerk dat binnenkort van de band rolt, wordt uitgerust met Waizu van ML6. Evoke zorgde voor de nodige persaandacht.
PR voor De Hoorn
De Hoorn in Leuven ademt één en al geschiedenis uit. Het is de plek waar de allereerste Stella werd gebrouwen. Getuige daarvan zijn nog steeds de grote koperen ketels in één van de event zalen. De Hoorn is al langer gekend bij de vele creatieve bedrijven die er hun kantoor hebben, maar het grote publiek kent de fantastische locatie nog te weinig. Daarom nam het management contact op met Evoke om het grote publiek te laten weten dat de oppervlakte van de workhub wordt verdubbeld.
PR voor Duravit
Duravit schreef een wedstrijd uit voor verschillende pr-agentschappen. Evoke wist het bedrijf te overtuigen met een creatieve en doelgerichte aanpak.
Evoke & Cegelec on fire!
Cegelec Fire Solutions en Fire Engineered Solution Ghent installeerden een grote proefopstelling op Campus Vesta om het effect van sprinkler systemen te testen in een ondergrondse parking. Evoke nodigde de pers uit en zorgde voor de nodige persaandacht in de nationale pers en vakpers.
Transport & logistiek
Evoke is ook actief onder de naam Automotive PR Benelux. Bedrijven zoals WDP, DSV, Hödlmayr en Chevron doen een beroep op onze expertise om hun naam en dienstverlening in de pers te zien verschijnen.
Pulse Foundation en BEyond
De Pulse Foundation is een stichting die werd opgericht door enkele van de meest welvarende families van ons land. De stichting deed een beroep op PR bureau Evoke om het programma BEyond bekend te maken.
Coffee & Coach
Werk met Zin is een organisatie die al vele jaren kwalitatieve loobaancoaching voorziet voor werknemers, studenten en organisatie. Om hun nieuwste concept "Coffee & Coach" nationaal te lanceren, kwamen ze eerst op de koffie bij Evoke.
Communicatie voor Thonon
De interieurexperts van Thonon staan alom bekend om hun vakmanschap en oog voor detail. Voor de communicatie met hun klanten rekenen ze op de expertise van Evoke.
Evoke lanceert Luxury Outlet
Topondernemer Steven Deduytsche - gekend van The sky is the limit - heeft een gloednieuw outletplatform gelanceerd. Voor de pr van het platform rekenen hij en zijn team op de expertise van Evoke.
Communicatie voor Vrebos
Group Vrebos heeft meer dan dertig jaar ervaring in het plaatsen van ramen, deuren en veranda's. Voor de communicatie met hun klanten rekenen ze op Evoke.
Chubb Security Systems
Chubb Security Systems, de bekende specialist op vlak van alles wat met inbraakbeveiliging en branddetectie te maken heeft, koos onlangs voor een facelift van hun website met een nieuw design en heel wat nieuwe content.
Chef Patat
Onze aardappel mag gerust wat meer aandacht krijgen. Daarom ging Evoke samen met VLAM en Prophets op zoek naar dé Chef Patat van 2017.
PR-actie De Overmolen
PR bureau Evoke bracht het 20-jarig bestaan van vzw de Overmolen in de aandacht.
PR voor CO2LOgic
PR bureau Evoke brengt CO2Logic onder de aandacht van de Belgische en internationale pers dankzij frequente persberichten, blogs en opiniestukken.
Jaarverslag Rode Kruis
Rode Kruis-Vlaanderen deed een beroep op onze vlotte pen voor de copy van het jaarverslag 2016.
Storytelling voor Pralon
Nadat we voor Pralon al heel wat lifestylepers haalden, besloten we het over een andere boeg te gooien. We brachten het verhaal van Hugo als 69-jarige starter.
Rondetafel voor Febiac
PR Bureau Evoke zorgde voor een succesvol rondetafelgesprek van Febiac rond motoren in het verkeer.
Industry 4.0 voor Siemens
Na succesvolle demo's in China en de VS, hield de Siemens Digital Factory Tour halt in Huizingen.
DigiGirls van Microsoft
Microsoft zocht een creatief PR bureau om de pers te halen met de actie DigiGirlz. Evoke nam het hele event in handen en scoorde op regionaal en nationaal vlak.
PR voor Royce' Europe
PR bureau Evoke lanceert Japanse chocolade fabrikant in Europa
Rondetafel voor Fortinet
PR bureau Evoke zette enkele experts rond de tafel om te discussiëren over GDPR.
Kerst met AG Insurance
PR bureau Evoke brengt kerststunt van E-demonstrations en AG Insurance in de aandacht met verschillende krantenartikels.
Lancering Surface Pro 4
Microsoft en PR bureau Evoke lanceren Surface Pro 4 in Leuven met een verrassende persconferentie.
PR-actie voor Telenet
Telenet en PR bureau Evoke zetten drie "Zonder Draad Straten" in de bloemetjes.
Evoke stunt voor Lidl
Lidl nam Evoke onder de arm voor de perscommunicatie rond het Delicieux-eindejaarsgamma. De stunt vond weerklank in heel wat kranten en magazines.