Evoke

VLAM, Evoke & Bruegel

Naar aanleiding van het Bruegeljaar wilde VLAM de gekende Vlaaien in de kijker zetten. Maar hoe precies? De VLAM schreef een pitch uit voor verschillende pr-agentschappen. Evoke won de pitch met de beste aanpak en zorgde voor heel wat aandacht via pers, social media en de eigen kanalen van VLAM.

 VLAM staat voor het Vlaams Centrum voor Agro-en Visserij marketing. De organisatie schreef in februari verschillende agentschappen aan om een aanpak voor te stellen rond het Bruegeljaar en de vlaaien, de gekende streekproducten uit o.a. Lier, Aalst en Limburg. Evoke wist de jury te overtuigen met een originele aanpak die voor de nodige aandacht zou zorgen via pers, social media en de eigen communicatiekanalen van VLAM. 

Voor we van start gingen, ontwikkelden we een logo met aangepaste huisstijl voor de campagne. 

Organisatie rondetafel

Samen met VLAM gingen we op zoek naar het originele recept van de vlaaien die op één van de schilderijen van Bruegel te zien waren. Zouden deze vlaaien volgens het Lierse, Aalsterse of Limburgse recept zijn gemaakt? We startten in maart met een rondetafel waarbij we enkele experts samenbrachten. Zij zouden moeten uitmaken of het Aalsters Vlaaike, het Liers Vlaaike of de Limburgse Bakkemoezenvlaai, dé vlaaien van Bruegel waren. De uitkomst van de rondetafel zou bekendgemaakt worden tijdens een persconferentie in mei. Een eerste persbericht werd verstuurd over de organisatie van de rondetafel en zorgde meteen voor aandacht in o.a. Het Nieuwsblad en Het Laatste Nieuws. 

Social media en blogs

Om de periode tussen maart en mei te overbruggen, richtten we ons richting social media. Om de link te leggen naar de huidige traditie vanchet vlaaienbakken, gingen we langs bij 5 fervente bakkers die nog steeds vlaaien bakken volgens hun eigen familierecept. De filmpjes werden vergezeld door een blog en werden gepost op Facebook en op de website van VLAM. 








Persconferentie

In mei vond dan de persconferentie plaats in de Aalsterse bibliotheek Utopia. In het bijzijn van o.a. VRT NWS, Radio 2, Het Laatste Nieuws, Het Nieuwsblad en TV Oost werden de bevindingen van de rondetafel onthuld. VLAM kon terublikken op een zéér geslaagde pr-actie die voor heel wat aandacht zorgde voor de vlaaien gedurende drie maanden over verschillende kanalen. Opdracht volbracht!


My-Trucks gaat internationaal

My-trucks werd opgericht in 2012 door drie ondernemers die actief waren in de distributie-, bank-, en verzekeringssector. In het eerste jaar werden er 22 vrachtwagens aan de man gebracht. Zeven jaar later mochten ze de sleutel overhandigen van hun 1000ste vrachtwagen. Om dit nieuws kenbaar te maken in de Benelux en Frankrijk, nam het bedrijf uit Lievegem contact op met Evoke.

Lees meer

WDP rekent op Evoke

Het beursgenoteerde WDP zocht een pr-partner voor zijn financiële communicatie in Roemenië. Dankzij de verschillende internationale netwerken waar Evoke toe behoort, vonden we snel de juiste partner ter plaatse.

Lees meer

PR voor Duravit

Duravit schreef een wedstrijd uit voor verschillende pr-agentschappen. Evoke wist het bedrijf te overtuigen met een creatieve en doelgerichte aanpak.

Lees meer

ML6 kiest voor Evoke

ML6 is een jong Gents bedrijf dat zich specialiseert in Artificial Intelligence en Machine Learning. Na een eerste succesvolle samenwerking einde 2018, besloot ML6 om op vaste maandelijkse basis gebruik te maken van de pr-expertise van Evoke.

Lees meer

Evoke & Cegelec on fire!

Cegelec Fire Solutions en Fire Engineered Solution Ghent installeerden een grote proefopstelling op Campus Vesta om het effect van sprinkler systemen te testen in een ondergrondse parking. Evoke nodigde de pers uit en zorgde voor de nodige persaandacht in de nationale pers en vakpers.

Lees meer

Er hangt elektriciteit in de lucht met Saroléa en ML6

Saroléa en het Gentse ML6, gespecialiseerd in machine learning en artificiële intelligentie, zorgden voor een primeur in de motorwereld. De MANX7, het nieuwste volelektrische model van het vintage motormerk dat binnenkort van de band rolt, wordt uitgerust met Waizu van ML6. Evoke zorgde voor de nodige persaandacht.

Lees meer

Perscommunicatie voor transport, logistiek en aftermarket

Evoke is ook actief onder de naam Automotive PR Belgium. Bedrijven zoals WDP, DSV, Hödlmayr en Chevron doen een beroep op onze expertise om hun naam en dienstverlening in de pers te zien verschijnen.

Lees meer

Pulse Foundation lanceert BEyond

De Pulse Foundation is een stichting die werd opgericht door enkele van de meest welvarende families van ons land. De stichting deed een beroep op PR bureau Evoke om het programma BEyond bekend te maken.

Lees meer

Coffee & Coach scoort bij de pers

Werk met Zin is een organisatie die al vele jaren kwalitatieve loobaancoaching voorziet voor werknemers, studenten en organisatie. Om hun nieuwste concept "Coffee & Coach" nationaal te lanceren, kwamen ze eerst op de koffie bij Evoke.

Lees meer

Communicatie op maat voor Thonon

De interieurexperts van Thonon staan alom bekend om hun vakmanschap en oog voor detail. Voor de communicatie met hun klanten rekenen ze op de expertise van Evoke.

Lees meer

Evoke lanceert Luxury Outlet

Topondernemer Steven Deduytsche - gekend van The sky is the limit - heeft een gloednieuw outletplatform gelanceerd. Voor de pr van het platform rekenen hij en zijn team op de expertise van Evoke.

Lees meer

Glasheldere communicatie voor Group Vrebos

Group Vrebos heeft meer dan dertig jaar ervaring in het plaatsen van ramen, deuren en veranda's. Voor de communicatie met hun klanten rekenen ze op Evoke.

Lees meer

Evoke en VLAM zoeken dé Chef Patat van 2017

Onze aardappel mag gerust wat meer aandacht krijgen. Daarom ging Evoke samen met VLAM en Prophets op zoek naar dé Chef Patat van 2017.

Lees meer

De Overmolen in de schijnwerper

PR bureau Evoke bracht het 20-jarig bestaan van vzw de Overmolen in de aandacht.

Lees meer

Sterk partnerschap met CO2LOgic

PR bureau Evoke brengt CO2Logic onder de aandacht van de Belgische en internationale pers dankzij frequente persberichten, blogs en opiniestukken.

Lees meer

Jaarverslag Rode Kruis

Rode Kruis-Vlaanderen deed een beroep op onze vlotte pen voor de copy van het jaarverslag 2016.

Lees meer

Storytelling voor Pralon

Nadat we voor Pralon al heel wat lifestylepers haalden, besloten we het over een andere boeg te gooien. We brachten het verhaal van Hugo als 69-jarige starter.

Lees meer

Rondetafel voor Febiac

PR Bureau Evoke zorgde voor een succesvol rondetafelgesprek van Febiac rond motoren in het verkeer.

Lees meer

Digital Factory 4.0 van Siemens

Na succesvolle demo's in China en de VS, hield de Siemens Digital Factory Tour halt in Huizingen.

Lees meer

Vrouwen aan de macht bij Microsoft

Microsoft zocht een creatief PR bureau om de pers te halen met de actie DigiGirlz. Evoke nam het hele event in handen en scoorde op regionaal en nationaal vlak.

Lees meer

Totaalaanpak voor Royce' Europe

PR bureau Evoke lanceert Japanse chocolade fabrikant in Europa

Lees meer

Rondetafel voor Fortinet

PR bureau Evoke zette enkele experts rond de tafel om te discussiëren over GDPR.

Lees meer

Kerstprimeur voor AG Insurance

PR bureau Evoke brengt kerststunt van E-demonstrations en AG Insurance in de aandacht met verschillende krantenartikels.

Lees meer

Lancering Microsoft Surface Pro 4

Microsoft en PR bureau Evoke lanceren Surface Pro 4 in Leuven met een verrassende persconferentie.

Lees meer

Evoke stunt voor Lidl

Lidl nam Evoke onder de arm voor de perscommunicatie rond het Delicieux-eindejaarsgamma. De stunt vond weerklank in heel wat kranten en magazines.

Lees meer

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x