Een goed begin is het halve werk. Dus toen start-up MyPitch klaar was om zijn voetbalcommunity-app te lanceren, wilde het groots scoren. Zowel op het veld als in de pers. MyPitch verzamelt persoonlijke en clubstatistieken tijdens voetbalwedstrijden via zijn slimme 180°-camera om spelers en coaches inzicht te geven in hun prestaties. Net als bij de bekende sportapp Strava kunnen MyPitch-gebruikers hun prestaties volgen en hun vrienden (of zelfs concurrenten) volgen.
In het openingsweekend van het regionale voetbalseizoen lanceerde MyPitch haar app via een goed opgesteld persbericht vergezeld met kwaliteitsfoto's. We lieten het daar niet bij en namen contact op met ons netwerk van journalisten om meer diepgaande interviews en videoreportages op te zetten.
Een overweldigend aantal publicaties volgde, variërend van een paginagroot artikel in de weekendeditie van Het Nieuwsblad, een online nieuwsartikel op VRT NWS en een radiointerview op Radio 2. Ook waren er videorapportages te zien op VTM en Focus WTV. Regionaal las je er bijvoorbeeld over in de Krant van West-Vlaanderen en ook in de zakelijke en vakpers verschenen artikelen, onder andere in Trends en Data News.
"We hadden ons geen betere start kunnen wensen. We kregen media-aandacht uit alle hoeken van het speelveld, wat perfect bleek om nieuwe spelers en clubs te scoren die zich bij MyPitch aansloten. Bovendien kwamen we in contact met interessante partners om onze app verder te verbeteren en onze community op te schalen naar andere delen van het land en zelfs het buitenland", zegt Jim Bogaert, co-founder en CEO van MyPitch.