Het belang van sociale media in het bedrijfsleven groeit elke dag. Nu meer dan de helft van de wereldbevolking sociale media gebruikt, hebben platformen als Facebook en Instagram een enorme impact en zijn ze een geweldige manier om nieuwe potentiële klanten te bereiken. Daarom kiezen wij er bewust voor om actief te posten op onze Evoke-platformen, en komen steeds meer bedrijven aankloppen om hun sociale media te beheren, zoals Mandourelle, een wijnkelder die onlangs zijn deuren opende in Overijse.
Sociale media heeft de kracht om je met potentiële klanten in contact te laten komen. In tegenstelling tot traditionele media is sociale media tweerichtingsverkeer en een ideale plek om je klanten beter van dienst te zijn. Door in hun posts een blik te gunnen achter de schermen, de volgers kennis te laten maken met de mensen achter het bedrijf en een duidelijk overzicht te geven van de producten, heeft Mandourelle al met succes veel nieuwe gezichten en wijnliefhebbers mogen verwelkomen.
We zetten ook strategische tips en trucs in voor merkopbouw en naamsbekendheid. Denk hierbij aan jouw doelpubliek, het gebruik van de juiste taal, relevante hashtags en opvallende visuals bij sterke content die precies de juiste lengte heeft. Dit leidde tot een toename van het verkeer naar de Mandourelle-website.
Sociale media geeft mensen ook de kans om gemakkelijk hun ervaring met het bedrijf en zijn producten uit te wisselen. Zo kregen we de kans om enkele verhalen van zeer tevreden klanten te delen. Deze klantenervaringen wekken op hun beurt ook meteen vertrouwen bij andere wijnliefhebbers, want klanten zijn de beste ambassadeurs van je merk.