Zoals het woord "relaties" al aangeeft, is pr een spel voor de lange termijn. Maar in het spel van pr blijft hard nieuws koning. Daarom hielpen we de Belgische medtech start-up Cascador Health graag toen ze ons benaderden voor een eenmalige pr-campagne. Het doel: maximale media-aandacht genereren voor hun laatste financieringsronde en overname.
Na de verkoop van Be-Mobile aan Proximus lanceerde medeoprichter en co-CEO Philip Taillieu een nieuwe (ad)venture door Cascador Health op te richten: een uniek platform dat de veilige vrijgave en raadpleging van medische gegevens door derden mogelijk maakt om zo hun volledige potentieel te benutten.
Zorgverleners en instellingen zoals ziekenhuizen beschikken immers over enorme hoeveelheden datasets, met waardevolle informatie uit patiëntendossiers, ziekenhuislaboratoria, apotheek- en factuurgegevens. Al deze medische gegevens vormen een belangrijke bron van kennis, bijvoorbeeld voor de ontwikkeling van nieuwe geneesmiddelen en om de kwaliteit en de prestaties van de gezondheidszorg in het algemeen te verbeteren. Door een aantal praktische belemmeringen, zoals compliance, blijft dit potentieel echter grotendeels onbenut. Om deze obstakels te overwinnen en het volledige potentieel van onze collectieve gezondheidsgegevens te ontsluiten, ontwikkelde Cascador Health een uniek platform dat het voor derden mogelijk maakt om medische gegevens te raadplegen en te valoriseren op een privacy-compliant, veilige en transparante manier.
Om het platform verder te valideren en de Europese expansie van het bedrijf voort te zetten, heeft Cascador onlangs een belangrijke financieringsronde afgerond en tegelijkertijd CORTS AG, een vergelijkbare Zwitserse speler, overgenomen. Hiermee bevestigt de start-up zijn positie als Europese pionier op dit gebied, dat een belangrijke impuls zal krijgen zodra de Europese ruimte voor gezondheidsgegevens een feit is.
Het doel van Evoke was duidelijk: Cascador Health en hun missie introduceren bij het Belgische publiek, en tegelijk het nieuws over hun financieringsronde en overname verspreiden. De manier om dat te doen? Maximale blootstelling genereren, van de belangrijkste economische en financiële outlets in het land tot media voor een groot publiek en gespecialiseerde medische pers.
Via een deskundig geschreven persbericht en een aangepaste pitching naar diverse relevante media konden we niet minder dan 20 publicaties binnenhalen, waaronder een reeks Tier 1-publicaties zoals L’Echo, La Libre Belgique, Trends, MediQuality en tech.eu.
Kers op de taart: in de nasleep van onze persronde vroegen ook de grote EU-bedrijven Politico en Science Business ons om commentaar op de Europese gezondheidsdataruimte. Missie meer dan geslaagd!