Evoke

1 jaar Automotive PR Belgium

Precies 1 jaar geleden kregen we de vraag of we interesse hadden om toe te treden tot Automotive PR, een wereldwijd netwerk van agentschappen met specialisatie in de automobielindustrie.

Precies 1 jaar geleden kregen we de vraag of we interesse hadden om toe te treden tot Automotive PR, een wereldwijd netwerk van agentschappen met specialisatie in de automobielindustrie. We hadden net een geslaagd project voor Febiac achter de rug dus de vraag kwam net op het juiste moment. Maar zouden wij als Belgisch pr-bureau iets kunnen bijdragen aan netwerk dat zich richt op de auto-industrie? Dat zou de toekomst moeten uitwijzen. We trokken naar Londen voor een eerste meeting met de andere APR-agentschappen. Terwijl sommige agentschappen wel degelijk voor de grote automerken werken, blijken de meeste klanten zich in de automotive aftermarket te situeren. Na onze terugkeer uit Londen, gaan we vrijwel meteen aan de slag voor o.a. Chevron, ZF, Diesel Technic, Valeo … . 

Focus op pr voor transport en logistiek

Na enkele maanden besluiten we om ons als Automotive PR Belgium sterker te focussen op de transport en logistieksector. Met DSV Logistics hebben we al een mooie logistieke klant in onze portefeuille dus dat smaakt naar meer. We profileren ons steeds sterker als hét agentschap voor de transport en logistieke sector. Als lid van BNI Leuven Artois en BNI Zennevallei spitsen we onze zoekvragen toe op transportfirma’s, logistieke spelers, federaties … en dat werpt zijn vruchten af. Ook online vinden steeds meer transportfirma’s hun weg naar APR Belgium en we mogen fijne opdrachten doen voor o.a. OrdiTool en Hödlmayr. Voor WDP starten we een eerste succesvol project in Roemenië. Later volgen er nog vier projecten in Boekarest op korte tijd. Via BNI komen we ook bij Saroléa terecht, met voorsprong de mooie elektrische motor die er momenteel te verkrijgen is. We verspreiden een bericht over de samenwerking met ML6, een Gents bedrijf dat gespecialiseerd is in machine learning. De resultaten zijn zo goed dat intussen ook ML6 een jaarcontract ondertekende.

 Eerste jaar als Automotive PR Belgium

We mogen terugblikken op een eerste succesvol jaar als Automotive PR Belgium maar we hebben nog maar een fractie van het potentieel van het netwerk benut. Het eerste jaar hebben we vooral geprobeerd om de gezamenlijke klanten van het netwerk zo optimaal te bedienen. We moesten vertrouwd geraken met de terminologie, de trends, het medialandschap … . Daarnaast hebben we de eerste klanten kunnen bedienen met uitstekende resultaten als gevolg. 

Combinatie van pr voor tech en automotive

Wat zijn dan onze plannen voor 2019? Als Evoke hebben we steeds een sterke specialisatie gehad in pr voor IT & technologiebedrijven. Er zijn weinig sectoren waar de technologische vooruitgang zo sterk te merken is dan die in de automotive sector. Die unieke combinatie van onze expertise in IT & technologie en automotive willen we nog sterker in de markt zetten. De mooie pr-resultaten van de samenwerking tussen ML6 en Saroléa waren nog maar een opwarmertje. 

De elektrische omwenteling die voor de deur staat in de transportsector zal ongekende opportuniteiten bieden op pr-vlak. Onze kennis van het tech medialandschap en transport medialandschap zal voor onze huidige en toekomstige klanten een enorme meerwaarde bieden.


Wilt u zelf kennismaken met onze dienstverlening? Neem contact op met Corneel via Corneel@evokepr.be of +32 486 42 90 91.


Interview Duravit Belux

Corneel Haine, Founder PR agency Evoke, interviews Jan Rymen, General Director Duravit Belux

Lees meer

Interview Fourcast for Education

We hadden een gesprek met Joëlle Robberecht, verantwoordelijke bij de Learning Academy van Fourcast for Education.

Lees meer

Interview ML6

We spraken met Julie Scherpenseel, Chief Growth Officer bij ML6 én verkozen door Data News tot Young ICT Lady of the Year. Wat houdt haar functie bij ML6 precies in? Wat zijn haar plannen en ambities als Young ICT Lady of the Year? Hoe is ze zelf in de techwereld gerold?

Lees meer

Interview MIC

We spoke with Cécile Jabaudon, Operational Director of the Microsoft Innovation Center Brussels.

Lees meer

Interview Teroco

We hadden een boeiend online gesprek met Johan Van den Bulck, oprichter en CEO van Teroco. Wat betekent Robotic Proces Automation precies? Hoe wordt Teroco geïmpacteerd door de coronacrisis? Wat kan RPA betekenen in de strijd tegen het virus? Hoe ziet de toekomst van Teroco er uit?

Lees meer

Interview CO2Logic

Corneel Haine, Founder PR Agency Evoke, interviews Antoine Geerinckx, CEO CO2Logic

Lees meer

Incubators in Vlaanderen

Incubators zijn uitstekende werkplekken voor start-ups die op lange termijn willen groeien.

Lees meer

Incubators in Brussel

Incubators zijn uitstekende werkplekken voor start-ups die op lange termijn willen groeien.

Lees meer

Vijf acceleratieprogramma's

Als start-up voel je je na enige tijd misschien wel klaar om verder door te groeien. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Op dat moment is het verstandig om hulp te zoeken voor dat extra duwtje in de rug.

Lees meer

Vier websites voor startups

Als ambitieuze startup is persaandacht van cruciaal belang om je recente toetreding tot de markt te tonen. In het algemeen, maar vooral voor start-ups, kan Europese aandacht een grote troef zijn om je groei te stimuleren. Maar op welke platformen wil je gezien worden?

Lees meer

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x