Evoke
  • {{ message }}
  • {{ bookable_message }}
  • {{ event_message }}

Mediatraining

Media training

Krijg je al knikkende knieën bij de gedachte aan een microfoon of praat je elke journalist met gemak onder tafel? Als gezicht van je onderneming of organisatie is het belangrijk om sterk in je schoenen te staan en je niet uit je lood te laten slaan door een journalist met camera en microfoon of pen en papier.

Wat leer je tijdens een mediatraining?

Tijdens een mediatraining leer je hoe je jouw boodschap op een zelfzekere manier overbrengt. Zelfzeker voor de camera staan is niet enkel voor jezelf een troef, maar ook voor je onderneming. Wie zijn boodschap vol vertrouwen overbrengt, is ook geloofwaardiger voor het doelpubliek.

Daarnaast is het geheim van een goed interview een goede voorbereiding. Wie goed voorbereid is en op voorhand nagedacht heeft over zijn kernboodschap, krijgt automatisch meer controle over het interview. Tijdens onze interactieve mediatraining leer je je optimaal voor te bereiden en hoe je je antwoorden moet structureren en helder formuleren om zo gemakkelijker lastige vragen van journalisten te beantwoorden.

Ten slotte is niet enkel de inhoud van je boodschap belangrijk, ook details zoals je houding en articulatie bepalen de perceptie bij het publiek. Door tijdens de mediatraining fragmenten opnieuw te beluisteren of te bekijken, analyseren we waar jouw aandachtspunten liggen. Zo sta je binnenkort vol vertrouwen de pers te woord.

Wat is onze aanpak?

Een mediatraining duurt ongeveer een halve dag en is gevuld met een beetje theorie maar vooral heel wat praktijk met aandacht voor interviewtechnieken, formuleermethodes én cameratraining. De mediatraining kan individueel of in groep gevolgd worden, met of zonder lunch, op een locatie naar keuze. Een goede repetitie én een fijn groepsmoment!

Voor wie?

Van beginnende medewerkers tot ervaren rotten in het vak, iedereen die in contact komt met de pers kan bij ons een mediatraining volgen. Wij stemmen onze mediatraining af op jouw vragen en noden.

Programma

Persrelaties: uw bedrijf of product in de pers

  • Wat is nieuws? Hoe gaan journalisten te werk bij hun nieuwsgaring?
  • Hoe krijg je jouw boodschap in de pers?
  • Hoe bouw je een langdurige relatie op met journalisten?

Interviewtechnieken

  • Basistips voor een goed interview
  • Hoe stel je je kernboodschappen samen
  • Interview voor de camera
  • Nabespreking

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x