Evoke

Mediatraining

Met een mediatraining op maat leren we jou en je collega’s hoe je goed voorbereid en met vertrouwen de pers te woord kan staan.

Media training

Krijg je al knikkende knieën bij de gedachte aan een microfoon of praat je elke journalist met gemak onder tafel? Als gezicht van je onderneming of organisatie is het belangrijk om sterk in je schoenen te staan en je niet uit je lood te laten slaan door een journalist met camera en microfoon of pen en papier.

Tijdens een mediatraining leer je hoe je jouw boodschap op een zelfzekere manier overbrengt. Zelfzeker voor de camera staan is niet enkel voor jezelf een troef, maar ook voor je onderneming. Wie zijn boodschap vol vertrouwen overbrengt, is ook geloofwaardiger voor het doelpubliek.


Tijdens onze interactieve mediatraining leer je je optimaal voor te bereiden en hoe je je antwoorden moet structureren en helder formuleren om zo gemakkelijker lastige vragen van journalisten te beantwoorden. Ook details zoals je houding en articulatie bepalen de perceptie bij het publiek. Door tijdens de mediatraining fragmenten opnieuw te beluisteren of te bekijken, analyseren we waar jouw aandachtspunten liggen.

Wat houdt een mediatraining in?

  • Duur: Halve dag (4uur)
  • Intake op voorhand en opvolging na drie maanden
  • Individueel of in groep
  • Theorie maar vooral veel praktijk met onder andere camera- en telefooninterview
  • Locatie naar keuze

Voor meer informatie en de kostprijs, neem gerust contact met ons op. We werken een voorstel uit op maat.

Wie geeft de mediatraining?

De training wordt gegeven door PR director Corneel Haine en Radio 2-presentator en journalist Lennart Segers.

Corneel Haine startte zijn carrière als persvoorlichter van VIJF (SBS Belgium). Nadien deed hij ervaring op als pr consultant bij een Antwerps PR bureau en als persvoorlichter van o.a. HUBrussel en KULeuven. Corneel richtte Evoke op in 2012. Hij neemt het theoretische stuk van de training voor zijn rekening, aangevuld met heel wat tips uit de praktijk.

Lennart Segers is al 15 jaar werkzaam bij de VRT als journalist en presentator bij Radio 2 Vlaams-Brabant. Daarnaast doceert Lennart radiojournalistiek aan de KULeuven (Campus Brussel). 

Lennart kreeg de radiomicrobe doorgegeven van zijn vader Geert Segers die we kennen als ex-presentator van Radio 1 en als stem van Man bijt Hond. Lennart neemt het praktische stuk van de training voor zijn rekening, uiteraard doorspekt met anekdotes uit de dagelijkse praktijk. 

Persrelaties

Geen boodschap zo sterk als een artikel in de krant of reportage op tv, die vertelt dat jouw product of onderneming hoge toppen scheert.

Lees meer

Klantenverhaal

Heb je er een mooi project opzitten? Dan is een klantenverhaal een uitstekende manier om hiermee uit te pakken.

Lees meer

Newsletter

Heb je net een knap project afgerond? Weet je wat er speelt in je sector? Heb je een nieuwe dienst of promotie die je in de kijker wilt zetten? Laat het je klanten en partners weten met een leuke nieuwsbrief!

Lees meer

Opiniestuk

Naast een artikel, interview of klantenverhaal is ook een opiniestuk een manier om in de pers te komen. Je pakt niet uit met een product of dienst, maar met je expertise en kennis. Deze deel je subtiel door gevat en onderbouwd je mening te geven over een topic dat speelt in de actualiteit.

Lees meer

Crisiscommunicatie

"It takes 20 years to build a reputation and five minutes to ruin it." Sluit je niet op tijdens een crisis, maar communiceer doordacht en efficiënt.

Lees meer

Influencer Engagement

Influencer engagement is niet meer weg te denken in een moderne pr-strategie. Doorheen de jaren verzamelde Evoke heel wat contacten bij bloggers in verschillende domeinen zoals food, technologie, mobiliteit ...

Lees meer

Blog

In het digitale tijdperk van het wereldwijde web vliegen de blogs je om de oren. Hetzij via nieuwssites, LinkedIn, nieuwsbrieven of social media, de blog is een wondermiddel om je publiek te bereiken en is dan ook uitgegroeid tot dé tool die je als onderneming in je marketingarsenaal moet hebben.

Lees meer

Website

Aanwezig zijn op het internet is voor elke onderneming belangrijk, ongeacht de grootte. Waar sociale media een interactieplatform is, kan je een website het best vergelijken met een visitekaartje. Het is het eerste contactmoment met (potentiële) klanten en belangrijk voor een goede eerste indruk.

Lees meer

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x